Rabu, 1 Julai 2009

Kisah Haiwan Jinak 02

Kisah Haiwan Jinak 02
Namaku Kitty. Aku seekor kucing hutan yang comel. Dahulu aku adalah seekor kucing rumah yang lebih comel dari sekarang ni. Pada suatu hari, Tuan ku membawa pulang seekor anjing yang entah dari mana datangnya. Sejak dari itu kasih sayang Tuan ku telah terbahagi dua kepada anjing tersebut dan juga aku. Ini membuatkan aku berasa sungguh jaki (cemburu). Takpe kot, aku lebih mulia dari anjing tu "Hohoh" hatiku bergurindam optimis.

Satu hari yang damai, Tuan ku memerintahkan aku berkongsi makanan dengan anjing itu. Aku dengan nada angkuh nya berkata "Ahh, mana bolehh.. Dia itu anjing! Aku Kucing! Mana mungkin bersatu makanan! Wooh!!" Inilah keingkaran ku yang pertama dan terakhir yang membawa aku ke lembah kebinasaan. Aku dilempar ke hutan dan secara biologi nya, aku menjadi kucing hutan. Tapi aku telah berjanji di depan Tuan ku, bahwa aku ingin membalas dendam kepada anjing itu dan keturunannya. Yaaa, ini Kitty, bak kata pepatah "Kalu roboh kota Melaka, Papan di Jawa Hamba dirikan!"

::Ikut cakap Bos, kalu tak memang kena lempar::

3 ulasan:

Jay Harun berkata...

apsal terpotong...

sharizanshapiin berkata...

haah!!!
tertinggal sebahagian hanya dpt sebahagian...
masalah nie!!!!

anetdoct berkata...

PAG: huhue, salah edit latu yg trpotong

nerv: haaa, cmne nk dpt sbhgian lg? jeng jeng jeng