Ahad, 5 Julai 2009

Kisah Haiwan Jinak 04


Kisah Haiwan Jinak 04

"Kenapa kamu berdua diam? Ayuh ke depan!" Si Kitty memecah kesunyian padang ragut.
"Apakah kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat? Hehei"
"Cis Kitty, kau fikir kami gentar? Kami ini adalah wakil yang telah diutuskan untuk menghadapimu, untuk apa kami gentar?" Tingkah si Arnab tegas. Si Ayam mengangguk sebagai tanda menyokong kata-kata si Arnab.

Suasana semakin genting, tapi ketiga-tiga makhluk Tuhan itu masih belum melaksanakan apa yang dikatakan mereka. Sedang dalam keadaan bersiap-siaga. Bila-bila masa jua, akan tercetus satu perlawanan yang bakal menentukan siapa yang benar dan siapa di pihak yang salah.

Krechhhh.. Si Kitty membuka langkah kuda-kuda walaupun dia seekor kucing. Si Ayam dan si Arnab sudah bersedia di posisi masing-masing.

Dengan tidak semena-mena, "Kcingggg!" Si Kitty mengeluarkan dari sarung nya senjata yang ampuh untuk menentang lawan yang berdua. (Padahal sebelum ini dia langsung tidak kelihatan membawa senjata : Rujuk gambar bawah)

Dari manakah datang nya senjata rahsia si Kitty itu? Apakah dia itu seorang ilmuan senjata? Sehinggakan boleh mengadakan senjata yang tidak kelihatan sebelumnya? Mampu menghasilkan bom yang semacam tulang sehingga berjaya mengaburi si Doggy yang lalai itu? Siapa sebenarnya si Kitty?

Sama-sama kita saksikan kesudahannya selepas ini untuk memberi laluan kepada pesanan penaja.

Tiada ulasan: