Jumaat, 13 Ogos 2010

Ganbare, Kickers! dan Captain Tsubasa Versi Amateur



Ini petikan hasil kerja seni aku masa lepas grad tahun 2004. Saja aku up kat sini, rasa sayang pulak kalau tersimpan rapi dalam kebuk wasap di rumah aku. Just in case ada yang tanya, aku bisa gambarkan.

Tajuk komik ni 'Impian Izlan'. Diadaptasi dari siri cerita kanak² terbitan Dewan Bahasa Pustaka (DBP).
1 shot 8 mukasurat tiada episod.


Ada pengaruh 'Manga Kapten Tsubasa & Anime Kickers'. Manga & Anime Jepun yang pernah mempengaruhi
aku masa darjah 6 dulu. Tiap petang lepas nonton 'Kickers' aku mesti turun padang, konon nak aplikasi kan apa yang aku tonton di TV time tu. Kalau buat aksi lipat basikal tu rasa macam menjiwai watak hero nya 'Kakeru'.
Siap aku bikin komik sendiri, lukis guna pensel tajuk 'Johor Team' (sebab aku anak Johor) bagi kawan² baca.
Aku pun tak tau mana hilang nya komik² tu semua.


Yang pelik tapi betul ke, sekarang aku kaki kerusi. Ceh!

2 ulasan:

Jay Harun berkata...

woohh!! kickers faveret aku doh! kapten dia hensem gile!

anetdoct berkata...

hahaha masaru, kickers mmg best, kalu sekali ter'miss bleh dmam aku time tu